2D hra s malými létajícími raketkami v mimozemském prostoru s nízkým gravitačním polem.
Raketka se nesmí střetnout s okolními pevnými prvky prostoru, jinak dojde k explozi. K přistávání slouží veškeré vodorovné plochy.
Tímto článkem chci zveřejnit svůj dokončený remake hry 'Gravitation', známý jedině z PlayStation Net Yaroze od Jamese Shaughnessyho.
Remakem jsem se snažil co nejvíce napodobit originální hru. Výjimkou nejsou ani zvukové, či grafické prvky hry. Vše je kompletně převzato.
2D hra s malými létajícími raketkami v mimozemském prostoru s nízkým gravitačním polem.
Raketka se nesmí střetnout s okolními pevnými prvky prostoru, jinak dojde k explozi. K přistávání slouží veškeré vodorovné plochy.
Hru lze hrát až ve dvou hráčích na jednom PC a je rozdělena na dva odlišné módy. Race, kde je cílem proletět přes všech 8 záchytných bodů za nejkratší čas a Dogfight, kde je úkolem zničit protivníkovu raketku střílením. Každá raketka má daný počet životů a při každém nárazu, jak s protivníkem nebo do pevné stěny, ztrácí jeden život.
Hra končí proletěním všech záchytných bodů, nebo ztrátou všech životů.
Hráč je doprovázen náhodně vytvořenými bonusy rozmístěnými náhodně po mapě. Každý z bonusů přidává pozitivní nebo negativní status hráči, který ho sebere.
Originální hru z PlayStation vytvořil James Shaughnessy a byla zveřejněna na Net Yaroze games.
Tento remake je napsán v programu Game Maker. Ve hře jsou zachovány jak zvukové, tak vizuální prvky originální hry z PlayStation. Vzhledem k nízkým zkušenostem s Game Makerem, v době zveřejnění (2010), se ve hře objevuje mnoho chyb a celková ovladatelnost rakety není plně napodobena. Mapy jsou ukládány složitým způsobem a bez komprese. Spolu s Game Makerem vytvořeným exe tak celková velikost hry šplhá, v poměru s grafickou náročností, relativně k vysokým hodnotám.
Remake nabízí dva základní nastavitelné jazyky: Anglický a český.
Díky systému externího čtení překladů ze souboru, lze jazyky snadno rozšiřovat.